Producenci

Zawory ciśnienia i dawki paliwa

Czujniki ciśnienia paliwa silniki diesla

Występują zwykle jako wyposażenie w listwach wtryskowych wysokiego ciśnienia, oraz przy pompach wysokiego ciśnienia typu common rail, a także w starszych typach pomp (np. przy pompach CR).

Za co odpowiadają?

Odpowiedzialne za regulację ciśnienia wtryskiwanego paliwa oraz regulację dawki paliwa, ponadto mogą odpowiadać za przestawianie kąta wtrysku. Ich prawidłowe działanie jest warunkiem koniecznym prawidłowo działającej pompy wtryskowej, układu wtryskowego, co za tym idzie prawidłowe działanie silnika wysokoprężnego.

Posiadają różnego rodzaju oznaczenia odpowiadające ich danej funkcji:

  • zawór SCV (odpowiada za regulację dawki paliwa);
  • zawór SPV (odpowiada za regulację ciśnienia paliwa);
  • zawór TCV (odpowiada za przestawienie kąta wtrysku);
  • zawór IMV.


Produkowane przez wiodących światowych producentów takich jak: Bosch, Denso, Vdo Continental Siemens, Delphi.

W związku ze światową unifikacją części zamiennych i wyposażenia, spotykamy w różnych modelach aut danego producenta wyposażenie wtryskowe różnych producentów – np. Opel stosuje silniki Fiata, Isuzu, czy własnej konstrukcji. Opiera się w nich na układach wtryskowych Boscha, Denso, czy Siemensa.

Zawory ciśnienia paliwa i dawki mają zastosowanie do pomp wysokiego ciśnienia tych samych producentów, np. zawory SCV, TCV Denso występują tylko w odpowiednich pompach firmy Denso (są katalogowane po odpowiednich numerach pomp common rail, a nie po modelach aut producentów).

Konfigurowane są zwykle w różnego rodzaju zestawy np listwa wtryskowa silnika CDI zawiera zawór dawki paliwa oraz czujnik ciśnienia paliwa; pompy Denso stosowane w Toyotach z silnikami D-4D mają w zastosowaniu zdublowane zawory SCV – tzw. ‘zielony i czerwony’…

Awarie – skutki i przyczyny:

Ich wadliwe działanie może powodować szereg problemów z ilością i ciśnieniem wtryskiwanego paliwa, czy też składem mieszanki.

Nierówna, przerywana praca silnika, gaśnięcie, problemy z rozruchem, braki w mocy, zwiększone zużycie paliwa - to tylko część z problemów związanych z wadliwie działającymi zaworami i czujnikami ciśnienia wtrysku.

Główne przyczyny awarii i wcześniejszego zużycia zaworów TCV, SCV, SPV i innych są spowodowane użyciem paliwa niskiej jakości (np. zanieczyszczenia, zawartość wody w oleju napędowym) oraz nieregularnym i niedbałym serwisowaniem jednostek napędowych.

Diagnostykę i wykrycie uszkodzonego elementu układu wtryskowego należy powierzyć wyspecjalizowanemu warsztatowi obsługi układów wtryskowych danego producenta.

 

Koszyk

produktów: 0

wartość: 0,00 zł

przejdź do koszyka »

Dane kontaktowe

KOLMOT Auto Elektronika
ul. Obrońców Pokoju 63
05-800 Pruszków
Telefony
+48 22 728 16 40,
+48 603 999 360
E-mail:
sklep@kolmot.com.pl

Płatności PayU

Polecani producenci

Bezpieczne zakupy

  • Różne formy płatności

 

  • Szyfrowane dane i transakcje

 

  • Gwarantowany zwrot pieniędzy (14 dni na zwrot towaru)

Cenniki do pobrania

Sklep internetowy Shoper.pl