Oznaczenia części prosimy wpisywać bez odstępów pomiędzy znakami
|
Gdzie jest przepływomierz i jak go czyścić25-07-2018, kolmot![]() Mierniki masy, czyli przepływomierze powietrza znajdują się w większości aut spełniających normy emisji spalin i montowane są w pojazdach między filtrem powietrza a przepustnicą, gdyż występuje tam najmniejsza pulsacja powietrza. Duży wpływ na długość pracy przepływomierza ma regularna wymiana filtrów powietrza. Wystarczy wymieniać je tak często jak olej, by mieć pewność, że to nie one przyczyniły się do uszkodzenia przepływomierza. Najczęstsze objawy uszkodzonego przepływomierza to szarpanie i nierówna praca silnika, spadek mocy silnika i większe zużycie paliwa. Jeżeli zaobserwujemy takie problemy, warto wówczas sprawdzić stan przepływomierza, przeczyścić go lub ostatecznie wymienić. Czyszczenie przepływomierzaZauważalne problemy z pracą silnika i brakiem mocy mogą być przyczyną zabrudzonego przepływomierza. W takiej sytuacji można podjąć się czyszczenia tego elementu. Osoby, które nie czują się pewnie przy pracach motoryzacyjnych, powinny oddać auto do naprawy do warsztatu, gdzie specjaliści wykonają niezbędne czynności, aby przywrócić pierwotną funkcjonalność układu. Posiadając wiedzę oraz odpowiednie narzędzia, można także samodzielnie wykonać czyszczenie przepływomierza powietrza. W jaki sposób wyczyścić ten element?Przed przystąpieniem do pracy należy odłączyć akumulator dla zresetowania komputera. Następnie należy wypiąć wtyczkę przepływomierza i wykręcić śruby mocujące. Na tym etapie należy ostrożnie wyjąć część, aby nie wywołać uszkodzenia mechanicznego. Należy umieścić wyjęty element na czystej powierzchni. Warto zadbać o pole robocze, które umożliwi swobodne wykonywanie czyszczenia oraz nie będzie ograniczało ruchów. Teraz konieczne jest usunięcie zabrudzeń z całego kanału , a także wewnętrznej klapy, czujnika, przepustnicy i gumowej rury. Niekiedy dopiero po usunięciu zabrudzeń można zobaczyć, że elementy są uszkodzone mechaniczne. Wówczas konieczna jest wymiana elementu. Jeżeli jednak nie widać pęknięć ani innych usterek, należy cały wyczyszczony przepływomierz ponownie umieścić w pojeździe. Wymiana przepływomierzaZabrudzona lub uszkodzona powierzchnia to najczęstsze przyczyny usterek tego elementu. Źle filtrowane powietrze zasysane do układu niszczy przepływomierz działając podobnie jak papier ścierny. Nieszczelny układ dolotowy może przyczynić się także do przedostawania się wilgoci i np. soli w zimie. Na awarię może wpłynąć także nieprawidłowy montaż i błędy konstrukcyjne oraz proces starzenia się elementu (np. po przebiegu 100 000 km). Przed wymianą warto sprawdzić otoczenie elementu, analizując czy nie ma zatkanych kanałów dolotowych lub czy winny nie jest zabrudzony filtr paliwa, ponieważ nawet po wymianie przepływomierza, jeśli te części nadal będą wadliwe, to znów dojść może do jego uszkodzenia. Następnie z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi należy zdemontować osprzęt silnika umożliwiający demontaż czujnika masy powietrza, a następnie przeprowadzić demontaż przepływomierza i wymienić go na nowy, pamiętając o odpowiednim połączeniu z układem zasilania. Po wymianie części należy skasować z pamięci komputera kody błędów, aby nowy element działał poprawnie.
|
KOLMOT Auto Elektronika
ul. Obrońców Pokoju 63
Telefony05-800 Pruszków +48 22 728 16 40, +48 603 999 360 E-mail: sklep@kolmot.com.pl
![]()
|